تغذیه و سلامت

هر محصول عاری از کود شیمایی، ارگانیک نیست

مهدیه-مرتضوی،-تولیدکننده-دمنوش‌های-ارگانیک-نافه

تولیدکننده دمنوش‌های ارگانیک نافه معتقد است: بسیاری از مردم تصور می‌کنند هر محصولی که در تولید آن از کود و سم شیمایی استفاده نشود ارگانیک است اما اینچنین نیست و ارگانیک را باید فراتر از این حرف‌ها دانست.

مهدیه مرتضوی، تولیدکننده دمنوش‌های ارگانیک نافه، در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای آتا و در پاسخ به این پرسش که محصولات ارگانیک چه خصوصیاتی دارند؟ بیان کرد: محصول ارگانیک دارای یک پشتوانه فلسفی است و همواره انسان‌های خردمند از این محصول استفاده می‌کنند؛ زیرا استفاده از این محصولات موجب افزایش سلامتی می‌شود و به بیان بهتر سبب آشتی میان انسان و طبیعت است.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت مصرف محصولات ارگانیک در ایران چگونه است؟ گفت: متأسفانه آگاهی مردم در این زمینه پایین است و بسیاری از مردم تصور می‌کنند هر محصولی که در تولید آن از کود و سم شیمایی استفاده نشود ارگانیک است اما اینچنین نیست و ارگانیک را باید فراتر از این حرف‌ها دانست.

مرتضوی در ادامه افزود: عدم آگاهی مردم در این زمینه ممکن است مشکلات دیگری را نیز به وجود آورد که از جمله آن‌ها سوءاستفاده‌هایی است که توسط برخی تولیدکننده‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد. به بیان دیگر، برخی از تولیدکننده‌ها عنوان ارگانیک را برای محصولی که استانداردهای لازم را ندارد به کار می‌برند. یکی از راه‌ها برای افزایش آگاهی مردم در این زمینه، حمایت‌هایی است که نهادهای مسئول می‌توانند داشته باشند تا اطلاع‌رسانی نیز افزایش یابد.

تولیدکننده دمنوش‌های ارگانیک نافه بیان کرد: نکته دیگر این است که نهادهای دولتی معمولاً حمایت خاصی از تولیدکننده نمی‌کنند و شاید تنها حمایت‌گر این تولید‌کننده‌ها رسانه‌ها باشند که در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی در انتهای صحبت‌های خود با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش روی تولید محصولات ارگانیک تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل، محدود بودن محصولات ارگانیک است و این نگرانی وجود دارد که در درازمدت برای تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه شویم. برای تولید دمنوش‌های ارگانیک باید گیاهان لازم از کشاورز تهیه شود و حال آنکه به دلیل برخی مشکلات این امکان هست که کشاورز نتواند روند تولید محصول ارگانیک را ادامه دهد.

یادآوری می‌شود، نخستین نمایشگاه تخصصی «زندگی سالم» در بهمن سال جاری واقع در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. محورهای مورد تأکید در این رویداد که گروه رسانه‌ای آتا برگزاری آن را بر عهده دارد، عبارت از: «محصولات غذایی سلامت‌محور»، «محصولات ارگانیک»، «رژیم غذایی سالم» و «تغذیه ورزشی» هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *