صنعت ورزش و تناسب اندام

کاهش واسطه ها از چرخه تامین مواد اولیه تولید

حمید-مرادی-مدیر-فروش-شرکت-«آژند-نوآور»

مدیر فروش شرکت «آژند نو آور» با بیان اینکه شرکت از سال 84 به ثبت رسیده، گفت: می توان گفت 90 درصد نیمکت ذخیره های مجموعه های ورزشی کشور توسط شرکت ما انجام شده و در طول این مدت همواره طراحی زیباتر، افزایش سرعت اجرا و ارتقای کیفیت را مورد توجه قرار داده ایم.

حمید مرادی در گفت و گو با گروه رسانه ای آتا ضمن اشاره به این مطلب، افزود: در کنار احداث نیمکت ذخیره ورزشگاه ها، واردات صندلی تماشاگران و تیر دروازه آلومینیومی استاندارد را با توجه به فقدان نمونه استاندارد در داخل کشور در دستور کار قرار دادیم و با مهندسی معکوس توانستیم نمونه مشابه این محصولات را تولید و در استادیوم ها اجرا کنیم.

وی در ادامه به موانع تولید تجهیزات استادیوم ها و مجموعه های ورزشی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ما یک شرکت خصوصی هستیم باید مواد اولیه مورد نیازمان را به صورت نقد خریداری کنیم اما از آنجایی که مجموعه های ورزشی غالبا متعلق به دولت هستند، امکان دریافت مطالبات مان را بعد از اتمام پروژه نداریم و گاهی این فرایند آنقدر زمان بر می شود که با توجه به تورم و کاهش ارزش پول، شرکت را را با مشکلات مختلفی مواجه می کند.

مدیر فروش شرکت «آژند نو آور» با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز ما مربوط به صنعت پتروشیمی است، ادامه داد: متاسفانه تهیه مواد اولیه به صورت مستقیم اغلب درگیر برخی رانت هاست و به همین دلیل بهای این مواد با مداخله واسطه ها از حد معمول فراتر می رود؛ بر این اساس در برخی مناقصات پروژه های خارجی به دلیل بالا بودن هزینه های مواد اولیه، نتوانسته ایم با رقبایی مانند ترکیه رقابت کنیم.

مرادی با اشاره به اینکه باید واسطه ها تا حد امکان کاهش پیدا کنند، گفت: قطعا با توجه هر چه بیشتر دولت به بخش خصوصی در راستای تامین مواد اولیه به صورت مستقیم، پتانسیل صادرات این تجهیزات به بسیاری از کشورها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *