صنعت ورزش و تناسب اندام

بی توجهی فدراسیون ها به محصولات دانش بنیان ورزشی

ایوبی-هیدرو-جیم

مدیر تحقیق و توسعه شرکت «هیدرو جیم» با بیان اینکه حدود 30 محصول را به طور تخصصی در حوزه تولید تجهیزات تمرین در آب تولید می کنیم، گفت: حدود شش سال است که محصولات مان را با حفظ کیفیت و قیمت بسیار پایین تر از نمونه های مشابه خارجی به بازار عرضه می کنیم.

ابویی در گفت و گو با خبرنگار گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب، افزود: سعی ما بر این بوده که کیفیت محصولات در بالاترین سطح انجام شود، اظهار داشت: تجهیزاتی از جمله تردمیل آبی، بارفیکس آبی، دمبل و هالترهای مورد استفاده در آب، ست شناوری در آب، واکر آبی و کلار آب درمانی از مهم ترین محصولات ما به شمار می روند که مورد توجه مراکز بسیاری تاکنون قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما جزء شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری هستیم، افزود: صنعت محصولات ورزشی داخل آب در ایران نوپاست؛ با این وجود بسیاری از تجهیزات ما حتی ثبت اختراع هم شده است که از این جمله می توان به واکر آبی اشاره کرد که وسیله ای چند کاره به شمار می رود و نمونه آن در هیچ کشوری وجود ندارد. همچنین ترامپولینگ آبی از دیگر تجهیزات تخصصی و دانش بنیان شرکت ما به شمار می رود. علاوه بر این روش آب درمانی ما با ابداع یک ست شناوری برای کسانی که در فرایند آب درمانی فوبیا دارند، بسیار چاره ساز است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت «هیدرو جیم» در مورد مشکلات پیش روی تولید کنندگان تجهیزات ورزشی گفت: یکی از مهم ترین چالش های ما با اداره مالیات و بیمه است و متاسفانه شرکت ها علیرغم شفافیت در این حوزه ها، با مشکلات متعددی مواجه می شوند چرا که نگاه به تولید کننده متاسفانه مثبت و سازنده نیست.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مجموعه ما در پارک علم و فناوری قرار دارد، شاهد هیچ گونه حمایتی نبودیم. در واقع صرفا برخی نهادها به تولید نگاه درآمدی دارند و متاسفانه اینگونه برخورد می شود که احساس می کنیم تمایلی به رونق تولید ندارند.

ابویی افزود: با توجه به اینکه کار ما در ایران به نوعی دانش بنیان و نو بود، برای بازار فروش باید مورد حمایت قرار می گرفت و به همین جهت سراغ فدراسیون های مختلف و سازمان ورزش شهرداری ها رفتیم اما متاسفانه با وجود دانش بنیان بودن، حتی دولت برای نیازهای خود هم از ما خرید نکرد وتا به امروز عمده فروش ما به صورت خصوصی بوده است؛ از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز باعث شده تا سود شرکت ها قربانی گرانی مداوم مواد اولیه شود.

مدیر تحقیقات و فن آوری شرکت «هیدروجیم» در ادامه اظهار داشت: در مقوله صادرات با توجه به  تحریم ها، ارتباطات به سختی انجام می شود و حتی امکان فروش تجهیزات به مشتری های خارجی که از تولیدات ما استقبال می کنند، وجود ندارد زیرا برای دریافت مطالبات مان به مشکل می خوریم؛ بنابراین با وجود علاقه مندی در این حوزه نتوانستیم موفق عمل کنیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه به گونه ای در خصوص تولید عمل می شود که امروز شاهد خروج بسیاری از سرمایه ها از تولید به سمت بازارهای کاذب مانند دلار و طلا هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *