صنعت ورزش و تناسب اندام

نباید درهای واردات تجهیزات ورزشی را ببندیم

بهمن-اسپرت،--بهمن-عباسی

مدیر عامل شرکت «بهمن اسپرت» اظهار داشت: مشکلات بسیاری در بخش تولید وجود دارد که مهم ترین آنها نوسانات نرخ ارز است که همین امر باعث بروز اختلافات بین تامین کننده مواد اولیه، تولید کننده و خریدار تجهیزات ورزشی شده است.

بهمن عباسی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به اینکه باید قوانین تغییر کند، افزود: هم اکنون اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی استان تهران به صورت مستقل با شناخت ضعف ها و ارائه پیشنهادات برای رفع مشکلات اقدام می کند اما واقعیت این است که علی رغم انعکاس مشکلات به مسئولان، اقدام خاصی در این جهت انجام نمی شود.

وی با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی در کشور گفت: اعتقاد دارم توسعه و افزایش سرانه های ورزشی توسط دولت به نتیجه لازم نمی رسد بلکه باشگاه ها و محیط های ورزشی باید با قوانین تشویقی و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی ایجاد شوند.

مدیر عامل بهمن اسپرت در مورد کیفیت تولیدات داخلی اظهار داشت: تولیدات داخلی تا 10 سال پیش20 درصد کیفیت جهانی را دارا بود اما امروز می توان گفت به طور متوسط کیفیت تجهیزات ورزشی به حدود 70 درصد استانداردهای جهانی رسیده است. بر این اساس اعتقاد دارم برای ارتقای کیفیت نباید مانع واردات محصولات خارجی شویم چرا که تنها در صورت وجود یک بازار رقابتی ارتقای کیفیت حاصل می شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کشور ما در زمینه طراحی تجهیزات ورزشی فاصله بسیاری با استانداردهای بین المللی دارد و بهترین راه ما این است که با وارد کردن محصولات با کیفیت، مهندسی معکوس را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل «بهمن اسپرت» با اشاره به اینکه نباید با خود تحریمی درهای واردات را ببندیم، اظهار داشت:  تولید کننده داخلی باید معیاری برای سنجش کیفیت محصولات خود داشته باشد اما در عین اینکه واردات باید برای الگو برداری و پیشرفت شرکت های داخلی و همچنین دفاع از حقوق مصرف کننده انجام شود، دولت نباید از وضع تعرفه های گمرکی بر این محصولات غفلت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *