صنعت ورزش و تناسب اندام

مکمل ورزشی نباید صرفاً توسط داروخانه عرضه شود

یحیی-آگاهی،-مدیر-عامل-«دیبا-سپهر-زاگرس»،-نماینده-توزیع-مکمل-های-اولتراپاور

مدیر عامل «دیبا سپهر زاگرس»، نماینده توزیع مکمل های اولتراپاور، می گوید: شرکت «پگاه شهر کرد» یکی از بهترین و بزرگ ترین کارخانجات صنایع پودری خاورمیانه در حوزه تولید مکمل های ورزشی به شمار می رود با این حال همواره برای دریافت مجوز تولید مکمل های با کیفیت با مشکلات بسیاری مواجه می شود.

یحیی آگاهی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین چالش های تولید کنندگان مکمل های ورزشی واردات مواد اولیه است، به خبرنگار گروه رسانه ای «آتا» می گوید: متاسفانه همواره مکمل های تقلبی ورزشکاران را دچار آسیب های مختلفی کرده  این در حالی است که برخی از تولید کنندگان داخلی و همچنین وارد کنندگانی که زیر نظر سازمان غذا و دارو فعالیت می کنند، محصولات استاندارد و بسیار با کیفیتی عرضه می کنند.

وی که هم اکنون ریاست کمیته داوران پرورش اندام کشور را بر عهده دارد، خاطر نشان می کند: متاسفانه مسئولان مربوطه تولید کنندگان داخلی را به مراتب بیش از وارد کنندگان مکمل های ورزشی تحت فشار قرار می دهند، در حالی که باید با حمایت از تولید داخلی این بخش را تقویت کنند.

آگاهی با انتقاد از توزیع مکمل های ورزشی در داروخانه ها گفت: با وجود اینکه مربیان و باشگاه ها به طور تخصصی مکمل های ورزشی را به عنوان رژیم غذایی ورزشکاران پیگیری می کنند، اما عرضه این مکمل ها توسط متخصصان ورزش ممنوع است و شاهد عرضه این مکمل ها در داروخانه ها هستیم؛ در حالی که ممکن است با ورود ورزشکار به داروخانه ترغیب به استفاده از برخی استروییدها شود.

وی تصریح می کند: امروزه بسیاری از مربیان به سمت و سوی ارائه مکمل به دور از چشم قانون به ورزشکاران رفته اند در حالی که حداقل مسئولان می توانستند با تایید پزشک این محصولات را در اختیار باشگاه های ورزشی قرار دهند.

مدیر عامل شرکت دیبا سپهر زاگرس با اشاره به اعمال محدودیت های بیش از اندازه بر تولید کنندگان مکمل های ورزشی می افزاید: متاسفانه در فرایند تولید این مکمل ها به اندازه ای سخت گیری می شود که تولید کننده ها  از ادامه فعالیت در این عرصه منصرف می شوند؛ در حالی که با نظارت منطقی می توان از خروج ارز برای واردات مکمل های ورزشی جلوگیری کنند.

آگاهی با اشاره به کیفیت برندهای داخلی می گوید: متاسفانه بسیاری از ورزشکاران به تولید داخلی اعتماد ندارند چرا که برخی تولید کنندگان در ابتدای امر با کیفیت بالایی محصولات شان را تولید می کنند اما در ادامه شاهد افت محسوس کیفیت مکمل های تولیدی آنها هستیم؛ این در حالی است که نظارت بر تولید این مکمل ها صرفا در همان ابتدای امر اعمال می شود و در ادامه شرکت ها به حال خودشان رها می شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از شرکت ها صرفا قوطی های خالی را با برندهای بزرگ دنیا به فروش می رسانند، تصریح می کند: گاهی قوطی های برندهای خارجی توسط برخی افراد در منزل و یا محیط های غیر بهداشتی با موادی پر می شوند که اصولا خوراکی نیست و تنها با مقداری کورتون برای افزایش حجم عضله، ورزشکار را به راحتی فریب می دهند.

این فعال صنعت ورزش با اشاره به اینکه برخی باعث بی اعتمادی ورزشکاران به تولید داخلی می شوند، اظهار داشت: در حالی برخی تولید کنندگان زیر پله ای یا وارد کنندگان فاقد مجوز آزادانه محصولات تقلبی تولید می کنند که برخی شرکت های معتبر و خوشنام داخلی یک سال برای دریافت مجوز تولید یک نوع مکمل با کیفیت باید در رفت و آمد باشند.

آگاهی در ادامه به کیفیت برند «اولترا پاور» اشاره کرده و می افزاید: یکی از سالم ترین و دست نخورده ترین برندها «اولترا پاور» است چرا که مواد تشکیل دهنده آن با اطلاعات درج شده روی محصول کاملاً مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *