صنعت ورزش و تناسب اندام

اعطای مجوز به باشگا‌ه‌ها نیازمند تسهیل است

عباس-عبدالرضا،-مؤسس-باشگاه-«مهر-اسپرت»-و-«مهرگان»-و-رییس-هیئت-تیراندازی-شمیرانات

رییس هیئت تیراندازی شمیرانات با برشمردن برخی از مشکلاتی که باشگاه‌داران این رشته ورزشی با آن مواجه هستند بیان کرد: در رشته‌ تیراندازی به دلیل اینکه مسائل امنیتی وجود دارد، گرفتن مجوز برای تأسیس باشگاه با دشواری‌های بیشتری مواجه است؛ زیرا باید در این زمینه تأییدیه‌های حراستی، امنیتی و … گرفته شود که پروسه زمان‌بری است و باید در این زمینه تسهیل‌گری صورت بگیرد.

عباس عبدالرضا، مؤسس باشگاه «مهر اسپورت» و «مهرگان» و رییس هیئت تیراندازی شمیرانات، در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای آتا، به تبیین مشکلاتی که باشگاه‌های ورزشی تیراندازی با آن‌ها مواجه هستند پرداخت و بیان کرد: امروزه باشگاه‌های تیراندازی با مشکلاتی مواجه هستند که می‌توان همه این مشکلات را برطرف کرد اما حل این مشکلات نیازمند این است که دستگا‌ه‌های مربوطه نظیر وزارت ورزش، سیستم‌های امنیتی و … همکاری‌های لازم را داشته باشند. البته پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

تجهیزات داخلی در رشته تیراندازی بسیار ضعیف هستند

عبدالرضا تصریح کرد: افزون بر این‌ها، تجهیزات داخلی در این رشته بسیار ضعیف هستند. برای نمونه در بخش سلاح‌های قهرمانی و المپیکی سلاح ایرانی وجود ندارد که در سطح سلاح‌های اروپایی باشد. البته برخی سلاح‌ها تولید می‌شوند اما کاربری شکاری دارند. همچنین در بخش سلاح‌های بادی و خفیف نیز سلاح‌های ما ضعیف هستند و به دلیل گران بودن سلاح‌ها، تیزاندازان امکان واردات را هم ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان با استانداردهای جهانی نزدیک هستیم؟ گفت: به دلیل اینکه در زمینه مهمات و تجهیزات مشکل داریم، با کشورهای دیگر قابل قیاس نیستیم. تیراندازی ورزشی تجهیزات‌محور است و اگر تجهیزات نباشد عملا امکانی برای کار کردن وجود نخواهد داشت و فقط می‌توان به صورت تفریحی و برای شکار تیراندازی کرد.

عبدالرضا در انتهای سخنان خود گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که باید برطرف شود مسئله واردات است. متأسفانه واردات به سختی انجام می‌شود و همین امر سبب شده تا قاچاق سلاح افزایش یابد. قاچاق‌چی هم سلاحی که مخصوص ورزش باشد را وارد نمی‌کند بلکه به فکر سود خود است و سلاح‌هایی می‌آورد که برای شکار باشند و زودتر به فروش برسند.

یادآوری می‌شود، دومین کنگره و نمایشگاه بدنسازی و تناسب اندام تهران، 21 و 22 تیر 1402، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *