صنعت ورزش و تناسب اندام

مسئولان به دنبال راهی برای تقویت انگیزه باشگاه داران باشند

پوریا-الوندی-مدیر-باشگاه-«فیت-باکس»-و-مربی-پرورش-اندام

مدیر باشگاه «فیت باکس» و مربی پرورش اندام گفت: با وجود تحریم ها، باشگاه ها توانسته اند همپای کشورهای توسعه یافته از آخرین فن آوری های روز استفاده کنند و این اتفاق به خاطر سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه است.

پوریا الوندی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب، افزود: متاسفانه هیچ گونه رسیدگی به مشکلات باشگاه دارها نمی شود به طوری که حتی ما تا 1.5 سال پیش جزء اصناف هم به حساب نمی آمدیم.

عدم نگاه عادلانه به باشگاه ها

وی ادامه داد: یکی از معضلات ما نگاه یکسان و ناعادلانه به باشگاه ها بود. به طور نمونه با توجه به اینکه ما دستگاه های روز دنیا را با هزینه های بسیار بالا در باشگاه ها مورد استفاده قرار می دادیم  مجبور به افزایش شهریه ها ورزشکاران بودیم اما بلافاصله تعزیرات در مورد قیمت ها با ما برخورد می کرد چون نگاه حرفه ای به مساله نداشتند و ما را با یک باشگاه کوچک با امکانات اولیه و بعضا غیر استاندارد مقایسه می کردند اما در ادامه با شکل گیری صنف و طرح مشکلات در مجلس شورای اسلامی  و نهادهای دولتی  این وضعیت اصلاح شد اما کماکان مسائلی همچون قوانین مالیاتی، ارزش افزوده و …. همواره وجود دارد.

این باشگاه دار منطقه یک تهران اظهار داشت: غیر از تجهیزات روز دنیا، اجاره یک ملک 800 متری در منطقه نیاوران بسیار بالاست اما عنوان می کردند که نمی توانید بیش از 300 هزار تومان شهریه دریافت کنید. باشگاه های ورزشی به گروه های ویژه، یک، دو و سه درجه بندی می‌شوند که باشگاه ما را به خاطر خدمات مختلف مانند پزشکی( پزشک ورزشی، متخصص تغذیه)، پارکینگ مسقف، سونا، جکوزی، استفاده از آخرین دستگاه های روز دنیا و… در بخش ویژه قرار داده‌اند که این باشگاه ها، می توانند با نظارت سازمان های مرتبط،  قیمت گذاری متفاوتی داشته باشند.

الوندی افزود: متاسفانه بسیاری از دستگاه های داخلی در بسیاری موارد به دلیل زاویه حرکت نادرست حتی به بدن آسیب می زنند و به همین خاطر ما از دستگاه وارداتی استفاده می کنیم اما امروز به خاطر ممنوعیت واردات این دستگاه ها، باید خودمان قطعات را از ترکیه و دبی خریداری و وارد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *