صنعت ورزش و تناسب اندام

باشگاه داری در گرداب هزینه ها

محمود-ترک-زبان،-مدیر-باشگاه--Force-Fitness-

محمود ترک زبان، مدیر باشگاه “Force Fitness” گفت: با وجود آمادگی سرمایه گذارها برای حضور در صنعت ورزش، به دلیل نبود حمایت دولت، باشگاه دار ها قادر به رقابت با برندهای بزرگ اروپایی از نظر کیفی نیستند.

محمود ترک زبان در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» افزود: شرایط به گونه ای است که ما مجبور شدیم یکی از باشگاه ها را به خاطر اجاره های سنگین که از 100 میلیون تومان سال گذشته به 400 میلیون رسیده، تعطیل کنیم و تجهیزات را در انبار اجاره ای نگهداری کنیم؛ یا به طور مثال قیمت کابل دستگاه که تا دو سال گذشته هر متر 5 هزار تومان بود امسال حتی کابل چینی بی کیفیت به 90 هزار تومان رسیده است. به هر حال نمی توان با این شهریه ها هزینه باشگاه را تامین کنیم.

وی ادامه داد: هیچ سازمانی حتی سازمان تربیت بدنی در طول این سال ها به ما کمکی نکرده و از طرفی دولت هم بودجه ای برای این سازمان جهت حمایت از ورزش اختصاص نداده است.

باشگاه دار عطای کار را به لقای آن می بخشد

ترک زبان اظهار داشت: متاسفانه حتی بعد از پایان کرونا که امیدوار به باز شدن باشگاه ها و رونق کسب و کار بودیم، افزایش سرسام آور قیمت تجهیزات و اجاره سالن ها مانع توسعه این ورزش شد؛ در واقع زمانی که قیمت برخی کالاها تا 10 برابر رشد می کند، باشگاه دار حداکثر می تواند شهریه ها را تا دو برابر افزایش دهد و بیشتر از این رقم اصولا حتی اگر منع قانونی نداشته باشد هم در توان مردم نیست. در این شرایط باشگاه دار عطای کار را به لقای آن می بخشد.

وی با اشاره به کیفیت تجهیزات ورزشی ایرانی افزود: با وجود اینکه ایران سازندگان بسیار متخصصی دارد اما به دلیل عدم حمایت مجبورند از اجناس درجه چندم استفاده کنند که هم به سرعت دچار مشکل می شوند و هم به سلامت ورزشکاران آسیب می زنند، بنابراین باید دیدِ همه جانبه به ورزش  وجود داشته باشد که همه موضوعات را با هم ببیند.

یادآوری می‌شود، دومین کنگره و نمایشگاه بدنسازی و تناسب اندام تهران، ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۲، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *