صنعت غذا و کشاورزی

پیگیری رفع موانع صادرات و ارتقای دانش صادراتی؛ دو هدف اصلی اجلاس

نشست هم‌اندیشی اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران برگزار و در این نشست بر مطالبه‌گری برای رفع موانع صادرات و افزایش دانش و فرهنگ صادراتی به عنوان دو هدف اصلی اجلاس تاکید شد.

به گزارش گروه رسانه‌ای آتا، سومین نشست هم‌اندیشی اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، یکشنبه 27 شهریور با حضور اعضا، کارشناسان، مشاوران عالی، نواب رییس و رییس کمیسیون برگزار شد.

در این نشست، مسائلی نظیر نحوه برگزاری اجلاس، ظرفیت‌های موجود در استان‌ها، موضوعات و سرفصل‌های علمی، نحوه همکاری نهادهای مختلف با رویداد و مسائلی از این دست به بحث گذاشته شد.

محسن امینی رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران، با تاکید بر اینکه رویداد پیش رو فرصت ویژه‌ای برای بیان مطالبات بخش خصوصی است گفت: با توجه به رایزنی‌های در حال انجام به منظور حضور وزیر محترم کشاورزی و رییس محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه، لازم است برای رفع خلأهای قانونی و اجرایی صادرات کشاورزی و غذا، دغدغه‌ها و مشکلات از سوی بخش خصوصی و فعالین اقتصادی به عنوان مطالبه جدی در این اجلاس مطرح شود تا با همدلی دولت و بخش خصوصی، تصمیمات مهم و اثربخشی اتخاذ گردد.

محسن-امینی-رئیس-کمیسیون-کشاورزی-و-صنایع-وابسته-اتاق-ایران

دکتر محسن امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هدف و برنامه از پیش تعیین‌شده و مشخص در برگزاری اجلاس تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی با توجه به جامعه مخاطبان گسترده‌ای که در سراسر کشور دارد، وظیفه خود می‌داند تا در راستای آگاهی‌بخشی، افزایش دانش و اطلاعات فعالان گام‌هایی را بردارد. در همین راستا اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا با همکاری گروه رسانه‌ای آتا برنامه‌ریزی شده تا در بحث آموزش و انتقال تجربیات، اتفاقات مثبتی رخ دهد.

وی در ادامه افزود: این رویداد دارای پنل‌های آموزشی، جلسات هم‌اندیشی و نمایشگاه ظرفیت‌های صادرات کشاورزی و غذا است و امیدواریم با همکاری انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌های استان‌ها با قدرت بیشتری برگزار شود.

در ادامه این نشست، دیگر حاضران در جلسه به بیان برخی دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به حوزه صادرات پرداختند. از جمله اینکه در برگزاری پنل‌های تخصصی، ضمن بهره‌مندی از نظرات و تجربیات فعالان و کارشناسان، نسبت به دعوت از نمایندگان سازمان‌های متولی صادرات هم اقدام شود.

همچنین در این جلسه، موضوع کشت فراسرزمینی پنبه با توجه به ورشکستگی صنعت نساجی در ایران، مورد بررسی حاضرین قرار گرفت

یادآوری می‌شود، اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، چهارشنبه 27 مهر به میزبانی اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://ataainfo.com/agri مراجعه یا با شماره 88537359-021 تماس حاصل کنند.

نشست-هم-اندیشی-اجلاس-تجارت-محصولات-کشاورزی-و-غذا-2

نشست-هم-اندیشی-اجلاس-تجارت-محصولات-کشاورزی-و-غذا-3

نشست-هم-اندیشی-اجلاس-تجارت-محصولات-کشاورزی-و-غذا-4

نشست-هم-اندیشی-اجلاس-تجارت-محصولات-کشاورزی-و-غذا-5

نشست-هم-اندیشی-اجلاس-تجارت-محصولات-کشاورزی-و-غذا-6

نشست-هم-اندیشی-اجلاس-تجارت-محصولات-کشاورزی-و-غذا-7

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *