صنعت غذا و کشاورزی

نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا دهم آبان برگزار خواهد شد

محسن امینی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ضمن تاکید بر اهمیت امنیت غذایی، برگزاری نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا در 10 آبان را در راستای تسهیل فضای فعالیت کشاورزی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان این مطلب که نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و مواد غذایی 10 آبان برگزار می‌شود، محورهای این نشست را تأمین مالی نوین، شبکه‌سازی بازار و صادرات هدفمند عنوان کرد.

بر اساس اظهارات محسن امینی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران آنچه اهمیت دارد ترغیب کشاورزان و تسهیل محیط فعالیت آنهاست. برای این منظور اتاق ایران و کمیسیون کشاورزی اتاق ایران باید نقش کلیدی خود را ایفا کند. در این راستا قرار است نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا با حضور و مشارکت فعالان این حوزه و مسئولان کشوری برگزار شود.

او در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با برگزاری نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و صنایع وابسته در صدد ایجاد تعامل علمی و تخصصی میان دست‌اندرکاران این حوزه‌ و فعالان بخش خصوصی است. از سویی ایجاد انگیزه و فعال شدن این صنعت مهم را دنبال می‌کند. چراکه با توجه به شرایط جهان، امنیت غذایی یکی از مباحث مهم دنیا است و باید برای آن استراتژی دقیق و مشخصی داشته باشیم.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا با بیان اینکه برای نقش‌آفرینی بیشتر در اشتغال‌زایی و تامین امنیت غذایی باید اقداماتی صورت گیرد، افزود: برای حفظ و تقویت تولید محصولات کشاورزی و بهره‌برداری همه مردم از مزایای آن، محرک‌ و انگیزه‌هایی نیاز است که برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها می‌تواند ما در دستیابی به این موارد کمک کند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر نقش اساسی بخش خصوصی در حفظ و ارتقای جایگاه بخش کشاورزی در صادرات و تامین امنیت غذایی کشور خاطرنشان کرد: در چارچوب این اجلاس تلاش می‌کنیم مشکلات تجارت خارجی در بخش کشاورزی را شناسایی کرده و به کمک نشست‌های تخصصی و کارشناسی، راهکارهای مقابله با آنها را پیدا کنیم.

امینی تاکید کرد: با توجه به تغییر تاریخ برگزاری این رویداد از 27 مهر به 10 آبان، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت رویداد مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *