صنعت غذا و کشاورزی

برگزاری اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا می‌تواند محرک خوبی برای توسعه این بخش باشد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حوزه کشاورزی در رابطه با اشتغال‌آفرینی جایگاه ویژه‌ای دارد و از طرفی برای حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور نیازمند نگاه‌های حمایتی خاصی است بنابراین تدوین استراتژی‌های نو و بازتعریف رویکردها در حوزه کشاروزی می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

محمدجواد عسگری در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» با اشاره به جلسات با دست‌اندرکاران برگزاری نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی در همه حوزه‌ها به ویژه کشاورزی اهمیت بالایی دارد. بخش خصوصی نقش اساسی در حفظ و ارتقای جایگاه حوزه کشاورزی، صادرات و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، امنیت غذایی را یکی از مباحث مهم برشمرد و تصریح کرد: برای نقش‌آفرینی بیشتر در اشتغال‌زایی و تامین امنیت غذایی باید نسخه جدیدی از برنامه‌ها را تهیه و بخش‌هایی را بازتعریف کنیم، در این مسیر لازم است بخش خصوصی حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

به عقیده او برای سرپا ماندن تولید و بهره‌برداری مناسب همه مردم از مزایای آن، باید کشاورزی را زنده و فعال نگه داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه زمان روزمره‌گی نیست و باید محرک‌هایی برای خروج از ایستایی بخش کشاورزی ایحاد کنیم، گفت: برگزاری اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا می‌تواند محرک خوبی برای توسعه بخش کشاورزی باشد. البته علاوه بر برگزاری این اجلاس، برگزاری جلسات ماهانه در استان‌های مختلف، محرک‌های بیشتری در این بخش ایجاد می‌کند. کشاورزی سرمایه ارزشمند کشور است که نباید با کوتاهی و بی‌توجهی این سرمایه را از دست دهیم.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا و کسب اطلاعات بیشتر درباره این اجلاس به سایت این رویداد مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *