تغذیه و سلامت

استارت‌آپ‌های تولید محصولات غذایی سالم حمایت نمی‌شوند

سینا-امیدی،-بنیان‌گذاران-برند-غذایی-گارلت

یک تولیدکننده محصولات غذایی سلامت‌محور با اشاره به مشکلاتی پیش روی تولید این محصولات در ایران وجود دارد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات عدم حمایت از این شرکت‌های تولیدکننده است و علی‌رغم اینکه نتیجه کار افزایش سلامت جامعه است اما هیچ دلگرمی مادی و غیرمادی وجود ندارد.

سینا امیدی، یکی از بنیان‌گذاران برند غذایی گارلت، در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای آتا، به ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت‌های این شرکت، وضعیت استقبال از چنین محصولاتی در ایران و مسائلی از این دست پرداخت و بیان کرد: از سال 1397 فعالیت خودمان را در مؤسسه پژوهشی دانشگاه شریف آغاز کردیم. سپس به بررسی فعالیت‌های پنج برند برتر در اروپا و … پرداختیم که کار آنها تولید محصولات غذایی بود.

وی در ادامه افزود: کار اصلی ما تولید غذاهای رژیمی مدت‌دار است. در این زمینه از تکنولوژی‌های به‌روز بسته‌بندی محصول استفاده می‌کنیم و غذا نیز به صورت سرد برای مصرف‌کننده ارسال می‌شود.

امیدی در پاسخ به این پرسش که چرا این حوزه را برای فعالیت انتخاب کردید؟ گفت: به دلیل اینکه تحصیلات  كارشناسي ارشد  مهندسی صنایع با گرایش لجستيك و زنجيره تامين را گذراندم و سابقه فعالیت‌های ورزشی داشتم؛ بر همین اساس، تولید غذای رژیمی برای من جذابیت بالایی بود و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم.

این تولیدکننده محصولات غذایی سالم با اشاره به وضعیت تولید این محصولات در ایران تصریح کرد: صنعت غذایی ایران در زمینه تولید غذاهای رژیمی سال‌ها از کشورهای به‌ روز اروپایی عقب است و در زمینه‌‎های مختلف نظیر روش‌های بسته‌بندی، تأمین مواد اولیه و … کاستی‌هایی وجود دارد. البته در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما هم سعی کرده‌‎ایم با الگوبرداری از برندهای اروپایی شرایط را برای تولید بهتر این محصولات فراهم کنیم؛ محصولاتی که هم می‌تواند در اختیار ورزشکاران قرار گیرد و هم عموم مردم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مشکلاتی پیش‌روی تولید این محصولات وجود دارد؟ گفت: یکی از مشکلات به رویه اخذ مجوزها برمی‌گردد که شرایط سختی در این زمینه وجود دارد. نکته دیگر، عدم حمایت از این صعنت است. گارلت یک استارت آپ است و در حال حاضر نیز چند جوان در حال پیش بردن امور آن هستند و هدفشان نیز ارتقای سلامت جامعه است اما با این حال کار این گروه کمتر دیده می‌شود و هیچ دلگرمی‌ وجود ندارد.

امیدی با اشاره به صادرات این محصولات بیان کرد: خط تولیدی که ما در اختیار داریم این ظرفیت را دارد که محصولاتی در مقیاس صنعتی تولید کند که شرایط را برای صادرات هم فراهم می‌آورد. بر این اساس صادرات همواره مورد توجه است. البته به دلیل اینکه محصولات غذایی جزو محصولات تندگردرش است، باید محصولاتی صادر شوند که تاریخ مصرف بیشتری دارند.

این تولیدکننده محصولات غذایی سالم در انتهای صحبت‌های خود گفت: چشم‌انداز ما برای آینده این است که بتوانیم یک سبد کامل غذایی سالم برای مردم ایران و دیگر کشورها تولید کنیم که همه بتوانند از آن استفاده کنند، بدون اینکه نگران سلامتی‌شان باشند.

یادآوری می‌شود، نخستین نمایشگاه تخصصی «زندگی سالم» در بهمن سال جاری واقع در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. محورهای مورد تأکید در این رویداد که گروه رسانه‌ای آتا برگزاری آن را بر عهده دارد، عبارت از: «محصولات غذایی سلامت‌محور»، «محصولات ارگانیک»، «رژیم غذایی سالم» و «تغذیه ورزشی» هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *