تغذیه و سلامت

افزایش متخصصان طب ایرانی تقاضا از فرآورده‌های ایرانی بالا برده است

هیئت مدیره و مدیر بازرگانی شرکت آرمان تندرستی نیکان معتقد است: استقبال مردم از فرآورده‌های طب ایرانی سنتی بسیار خوب بوده و تقاضا روز به روز در حال افزایش است. یکی از دلایل افزایش تقاضاها، افزایش تعداد پزشکان متخصص طب ایرانی است. از طرفی، مردم از داروهای شیمیایی هم دلزده شده‌اند و دوست دارند از داروهای سنتی ایرانی استفاده کنند.

احمد محمودیان، رییس هیئت مدیره و مدیر بازرگانی شرکت آرمان تندرستی نیکان، در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای آتا، به ارائه توضیحاتی در زمینه تفاوت‌ میان محصولات طبیعی و شیمیایی و وضعیت صادرات فرآورده‌های طب سنتی ایرانی پرداخت و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های فرآورده‌های طب سنتی ایرانی، نداشتن عوارض برای مصرف‌کننده است.

وی در ادامه افزود: در طب سنتی ایرانی، کمتر دارویی وجود دارد که فقط از یک گیاه تولید شود بلکه هر دارو دست‌کم از پنج گیاه تولید می‌شود. دلیل چنین کاری این است که هر گیاهی خاصیت منحصر به فرد خودش را دارد و ممکن است اگر برای یک عضو مفید است برای عضو دیگر مضر باشد اما در صورتی که چند گیاه با هم ترکیب شوند این مشکل برطرف خواهد شد. افزون بر این، داروهای سنتی ایرانی، چون مشکل را به صورت ریشه‌ای حل می‌کنند، درمان با این داروها طولانی‌تر و ایمن‌تر خواهد بود.

محمودیان با اشاره به میزان مصرف این داروها بیان کرد: استقبال مردم بسیار خوب بوده و تقاضا روز به روز در حال افزایش است. یکی از دلایل افزایش تقاضاها، افزایش تعداد پزشکان متخصص طب ایرانی است. از طرفی، مردم از داروهای شیمیایی هم دلزده شده‌اند و دوست دارند از داروهای سنتی ایرانی استفاده کنند.

رییس هیئت مدیره و مدیر بازرگانی شرکت آرمان تندرستی نیکان در پاسخ به این پرسش که آیا به صورت خاص برای ورزشکاران نیز محصولی تولید می‌کنند یا نه؟ گفت: به طور مستقیم محصولی نداریم اما محصولاتی را تولید می‌کنیم که سرشار از کلسیم و مواد پروتئینی هستند و این محصولات می‌توانند جایگزین مکمل‌های خارجی هم بشوند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت صادرات این محصولات بیان کرد: با توجه به شرایط تحریمی و مسائلی از این دست صادرات تا حدودی دشوار است اما تلاش‌ها در حال انجام است تا این اتفاق رخ بدهد. اما یکی از نکات مهم این است که فرآورده‌های طب سنتی ایرانی ریشه ایرانی دارند و مردم دیگر کشورها این محصولات را کمتر می‌شناسند. از این ‌رو، ابتدا باید در راستای معرفی این محصولات تلاش خوبی صورت گیرد و در ادامه صادرات تحقق یابد.

یادآوری می‌شود، نخستین نمایشگاه تخصصی «زندگی سالم» در بهمن سال جاری واقع در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. محورهای مورد تأکید در این رویداد که گروه رسانه‌ای آتا برگزاری آن را بر عهده دارد، عبارت از: «محصولات غذایی سلامت‌محور»، «محصولات ارگانیک»، «رژیم غذایی سالم» و «تغذیه ورزشی» هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *