صنعت ورزش و تناسب اندام

دریافت عوارض گمرکی بالا از تجهیزات ورزشی

سعید-بیات،-مدیرعامل-شرکت-«توان-تجهیز-کیسان»

مدیرعامل شرکت «توان تجهیز کیسان» با بیان اینکه در هر دو زمینه تولید تجهیزات ورزشی و واردات فعالیت می کنیم، گفت: متاسفانه ورزش در کشور ما جزء اولویت های دهم قرار دارد در حالی که بسیاری از کشورها مردم را به ورزش و سلامتی سوق می دهند و به همین خاطر هزینه های درمان به شد کاهش پیدا می کند؛ البته در یک بازه زمانی در دولت نهم اقدامات ارزنده ای در خصوص فراگیر شدن ورزش انجام شد اما در ادامه متوقف شد.

سعید بیات در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب، افزود: متاسفانه اقتصاد ورزش دچار مشکلاتی مانند فقدان ثبات مواد اولیه است. از سوی دیگر مشکل تامین زیر ساخت ها حتی در شهرک های صنعتی مشکل ساز است کما اینکه بعد از پنج سال دوندگی و پیگیری موفق به دریافت انشعاب گاز برای واحد تولیدی مان شده ایم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا بر خلاف کشور ما تولید و کار ورزشی معاف از مالیات است و تولیدکنندگان می توانند از تسهیلات بسیار مناسب استفاده کنند. ضمن اینکه در کشور ما بیمه تامین اجتماعی هیچ گونه همکاری با واحدهای تولیدی ندارد و هر اندازه هم کارها به موقع انجام شود، باز هم منتهی به صدور جرائم و آمد و رفت های متوالی  می شود؛ بنابراین اگر دولت قصد حمایت از تولید دارد باید در این خصوص به طور جدی ورود کند.

بیات خاطر نشان کرد: در مواردی که تکنولوژی وجود دارد، تولید ایرانی حتی نسبت به کالاهای وارداتی از کیفیت بالاتری برخوردار است اما در بسیاری موارد که این تکنولوژی وجود ندارد، باید واردات انجام شود در حالی که اگر بخش تولید به خوبی مورد حمایت قرار بگیرد، می تواند کیفیت را در تمام بخش ها بالا ببرد.

وی در مورد واردات تجهیزات گفت: در مقوله واردات همواره با مشکلات سوئیفت و نقل و انتقالات پول وجود دارد. علاوه بر این به طور خاص حقوق و عوارض واردات دستگاه های بدنسازی بسیار بالاست و چاره ای جز افزایش قیمت پیش روی تولید کننده نیست. همچنین تاخیر در ترخیص کالاها و تجهیزات بسیار مشکل ساز بود اما آنطور که سایر وارد کنندگان عنوان کردند تا حدودی این شرایط تسهیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *