صنعت ورزش و تناسب اندام

نبود مدیران محقق با افکار توسعه گرایانه؛ عمده ترین چالش صنعت تجهیزات ورزشی

مجید-صحرایی-مدیرعامل-شرکت-پایش-الکترونیک--

مجید صحرایی مدیرعامل شرکت پایش الکترونیک (ST2) گفت: در گذشته تجهیزات هوشمند ورزشی وسلامت توسط آمریکا و اروپا تولید می شد و واردات آنها از طریق بازرگانان به ایران صورت می گرفت ، اما از حدود 7 سال پیش تا به حال با مهندسی معکوس توانستیم این محصولات را تولید نماییم.

مجید صحرایی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب، افزود: منکر اصل مهم تجربه نیستم ، اما آموزش و مربیگری در کشور ما به نوعی بر پایه مهندسی تجربی پیش می رود، بر همین اساس تجهیزات هوشمند ما می تواند به عنوان مکمل مربی عمل می کند تا برنامه ریزی درستی برای ورزشکاران بر اساس گزارش های صحیح و تحلیل های دقیق صورت گیرد.

وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت مجموعه ما ، برخی  مربیان در برابر تجهیزات هوشمند ورزشی موضع می گرفتند ولی با گذر زمان و  پس ازاستفاده و فعالیت با این تکنولوژی ها استقبال زیادی نمودند و به همین باعث شد با توجه به کمبود اطلاع از این تکنولوژی ها ، کارگاه ها و کلاس های آموزشی را به موازات تولید این تجهیزات برای کمک به مربیان برگزار نماییم تا بتوانند از این تجهیزات بهرمند شوند.

صحرایی تصریح کرد: در تمامی بخش های ورزشی کشور بودجه لازم برای استفاده از تکنولوژی وجود ندارد اما سعی می کنیم از کسانی که تمایل به استفاده از محصولات هوشمند دارند، تا حد امکان حمایت کنیم. هم اکنون چندین تیم صاحب نام لیگ ایران از جمله تیم فوتبال استقلال تهران ، گلگهر سیرجان ، مس و … محصولات ما را خریداری کرده و در حال استفاده هستند و بیشتر تیم های دیگر نیز این تکنولوژی  را از ما اجاره کرده اند و توانستیم رضایتشان را جلب نماییم.

این فعال صنعت تولید تجهیزات ورزشی و سلامت اظهار داشت: با توجه به پشتیبانی بسیار قوی این مجموعه ، چنانچه مشکلی در تهران پیش بیاید به سرعت آن را رفع عیب می نماییم و در شهرستان ها ظرف 48 ساعت مشکل را برطرف می نماییم.

مدیر عامل شرکت ST2 با اشاره به اینکه حال صنعت ورزش خوب نیست، خاطر نشان کرد: ما با دو مشکل خارجی و داخلی مواجه هستیم. در بخش خارجی ما در واردات قطعات، علاوه بر تحریم، نوسانات ارزی با چالش های بسیاری روبرو هستیم  و از طرفی واردات همین قطعات با توجه به بوروکراسی اداری پیچیده، باعث اتلاف زمان و هزینه بسیاری می شود که ما را از ارائه محصولات جدید تر باز می دارد و همینطور در بخش داخلی نیز عمده مشکلات به عملکرد مدیران ارشد کشور بر می گردد که باعث شده تا عرصه برای دلالان و واسطه گران باز شود؛ به گونه ای که به جای سرمایه گذاری در بخش تولید داخلی ، بیشتر انرژی و سرمایه صرف واردات محصولات آماده خارجی می شود و همین امر آسیب های بسیاری به بازار داخلی وارد می کند.

وی با بیان اینکه نیازی به حمایت مادی نداریم اما به حمایت معنوی نیاز داریم، گفت: تولید کنندگان خارجی هر زمانی که بخواهندبا کمترین مشکل می توانند مواد اولیه شان را دریافت نمایند، اما تولید کننده ایرانی گاهن چند سال طول می کشد تا مواد اولیه روز دنیا را دریافت نماید و این اتفاق به خاطر طرز فکر مدیرانی ست که محقق نیستند و افکارتوسعه گرایانه برای محصول ایرانی ندارند ؛ بنابراین عمده ترین مشکل توسعه و تولید این نوع سیستم مدیریتی می باشد.

این فعال صنعت هوشمند سازی در ورزش و سلامت  اظهار داشت: ورود به بازارهای خارجی چالش های بسیاری مانند افزایش هزینه های تولید به همراه دارد و این در حالی است که فروش داخلی هم با موانع دست و پا گیری مواجه است؛ بنابراین زمانی می توان برای مقوله صادرات برنامه ریزی کنیم که نگران بازار داخلی نباشیم. از سوی دیگر چنانچه شرکت های ایرانی با محصول بی کیفیت به عرصه صادرات ورود کنند، به دیگربرندهای ایرانی هم ضربه می زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *