صنعت ورزش و تناسب اندام

واردات تجهیزات ورزشی؛ فرصتی برای بازنگری تولید داخلی

محمد-میرزا-خانی،-مدیر-عامل-شرکت-«طلوع-ورزش-ایرانیان»

مدیر عامل شرکت «طلوع ورزش ایرانیان» گفت: تقریبا هیچ کس منکر مشکلاتی مانند توقف فعالیت های ورزشی به دلیل شیوع کرونا در دو سال اخیر و همچنین نوسانات بهای مواد اولیه در شرایط کنونی نیست اما باید بپذیریم که این مشکلات وجود دارد و مختص کشور ما نیست؛ بنابراین اعتقاد دارم باید با تمرکز بیشتر بر تولید، به دنبال عرضه محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر باشیم.

محمد میرزا خانی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» با بیان اینکه در عرصه تولید و واردات تجهیزات ورزشی فعال هستیم، افزود: اینکه از واردات جلوگیری کنیم، نه تنها کمکی به تولید نمی کند بلکه باعث آسیب به کیفیت تولید داخلی می شود؛ زیرا واردات فرصتی برای مقایسه کیفیت  و اصلاح احتمالی تولید فراهم می کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه ای بین تولیدات داخلی و تجهیزات وارداتی صنعت ورزش داشته باشیم به طور کلی می توان گفت بخش تولید توانسته پا به پای محولات وارداتی چینی حرکت کند؛ در واقع تا چند سال پیش مدیران سالن های بدنسازی مناطق یک تهران به هیچ عنوان حاضر به استفاده از تولیدات داخلی نبودند اما خوشبختانه این اعتماد در حال حاضر به تولید کننده ایرانی به وجود آمده و از کیفیت تولید داخلی اظهار رضایت می کنند.

مدیر عامل طلوع ورزش ایرانیان در خصوص صادرات هم گفت: ما هم اکنون به برخی کشورها از جمله ترکیه، عراق، ارمنستان صادرات داریم و به نظر من این پتانسیل در بخش تولید تجهیزات ورزشی کشور برای حضور در بازار کشورهای همسایه وجود دارد.

وی در مورد سرانه فضاهای ورزشی در کشور عنوان کرد: خوشبختانه امروز مدیران باشگاه ها به دنبال تجهیز سالن های جدید ورزشی یا به روز آوری تجهیزات هستند و از طرفی مردم هم به خوبی از ورزش استقبال می کنند. در این خصوص شهرداری و وزارت ورزش نیز نسبت به سال های گذشته عملکرد مثبتی در این بخش داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *