صنعت ورزش و تناسب اندام

تخصیص ارز؛ عمده ترین مشکل واردات مکمل های ورزشی

رییس هیئت مدیره شرکت «اس ان ان» گفت: 15 سال از فعالیت ما در زمینه واردات مکمل های ورزشی برندهای برتر دنیا می گذرد که از جمله این برندها می توان به برند «سوپر نچرال» آمریکا به صورت تحت لیسانس اشاره کرد؛ بدین معنی که فرمولاسیون و تولید مواد اولیه در کشور مبدا انجام می شود و در ایران بسته بندی توسط شرکت های مورد تایید وزارت بهداشت صورت می گیرد.

باشنگ در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به اینکه واردات چندین برند اروپایی را در سال آینده پیش بینی کرده ایم، افزود: در ابتدا قرار بود برند سوپر نچرال را به صورت محصول بسته بندی شده نهایی وارد کنیم، اما با خروج آمریکا از برجام مجوز تحت لیسانس توسط این برند برای ما صادر شد؛ ضمن اینکه با توجه به تحریم ها امکان واردات به صورت مستقیم وجود ندارد و مجبوریم بعد از انتقال به کشورهای حوزه خلیج فارس، مجددا محصول را به مقصد ایران بارگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده ترین مشکلات ما تخصیص ارز است، خاطر نشان کرد: متاسفانه ترخیص کالا از گمرک فرایند بسیار پیچیده و طاقت فرسایی دارد به گونه ای که گاهی ادامه فعالیت غیر ممکن می شود.

وی با بیان اینکه بهای مکمل های وارداتی روز به روز در حال افزایش است، در پاسخ به سوالی در مورد کیفیت مکمل های داخلی نسبت به برندهای خارجی تصریح کرد: به نظر من فاصله کیفی آنقدر زیاد نیست و مواد اولیه تقریبا یکسان است اما در بحث تکنولوژی از برندهای بزرگ عقب هستیم.

باشنگ در پایان گفت: تمام سعی ما این است که محصولات با کیفیت 100 درصدی زمان تولید به دست مصرف کننده نهایی برسد و در این مسیربه طور طبیعی هم برای پرسنل شرکت ما و هم شرکت هایی که کار بسته بندی را به عهده دارند، اشتغال آفرینی صورت می گیرد؛ بنابراین انتظار ما از مسئولان این است که ضمن کاهش فرایندهای اداری پیچیده به ما در توسعه این فعالیت شفاف کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *