صنعت ورزش و تناسب اندام

ورزشکاران در مصرف دارو مراقب برخی مربیان سودجو باشند

حسین-دیانی

مدیر داروخانه صبا (صبا مکمل) به عنوان یکی از پیشتازان فروش مکمل های ورزشی کشور می گوید: در ایران عمدتا کار بسته بندی مواد وارداتی تولید شده توسط کشورهای شرق اروپا و چین صورت می گیرد و صرفا معدود شرکت هایی که با عنوان تولید کننده های بزرگ مواد لبنی شناخته می شوند، قادر به تولید مکمل های ورزشی هستند.

حسین دیانی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» با اشاره به این مطلب، می افزاید: از یک سو به دلیل تحریم ها تقریبا امکان ورود برندهای شناخته شده به صورت قانونی به کشور وجود ندارد و عمدتا آنچه به عنوان مکمل خارجی  در بازار عرضه می شود، توسط مردم قابل راستی آزمایی نیست و از سوی دیگر واقعیت این است که ورزشکاران تمایلی به استفاده از تولیدات داخلی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: بر خلاف نظر برخی از فعالان که معتقدند صنعت مکمل های ورزشی در کشور اشباع شده است، معتقدم تولیدات تخصصی بسیاری وجود دارد که شرکت های داخلی می توانند با تحقیق و توسعه در کنار بازاریابی درست بازار می توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

دیانی با اشاره به ضرورت تحقیق ورزشکاران در مورد مکمل های مصرفی و مورد نیازشان گفت: ورزشکاران باید در مورد منشا تولید و مواد مکملی که مصرف می کنند، اطلاع کافی داشته باشند نه اینکه صرفا با نگاه به ظاهر قوطی ها اقدام به خرید کنند.

مدیر داروخانه صبا (صبا مکمل) تاکید کرد: امروز بازار استروئید ها و داروهای هورمونی توسط برخی از افراد سودجو و مربیان ناآگاه به شدت رونق دارد و ورزشکاران چنانچه تمایل به استفاده از این محصولات دارند، حتما از پزشک های حوزه فیزیولوژی ورزشی کمک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *