تغذیه و سلامت

صداقت در تولید؛ شرط لازم تولید فرآورده‌های سلامت محور

سید-امیرعباس-وزیری،-مدیرعامل-شرکت-اهدا-دارو

سید امیرعباس وزیری، مدیرعامل شرکت اهدا دارو، بیان کرد: نکته مهم جهت تولید فرآورده‌های سلامت محور، صداقت در تولید است؛ صداقت در برآوردن آنچه که بر روی برچسب محصولات ادعا می‌کنیم.

به گزارش گروه رسانه‌ای آتا، دومین نمایشگاه «زندگی سالم» از تاریخ ۸ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، با همکاری گروه رسانه‌ای آتا و انجمن ارگانیک ایران برپا می‌شود. به همین مناسبت و تا زمان برگزاری نمایشگاه، به گفت‌وگو با فعالان حوزه تولید محصولات غذایی سالم پرداخته خواهد شد تا از یک‌سو دربارۀ برگزاری نمایشگاه اطلاع‌رسانی بهتری انجام شود و از سوی دیگر، آشنایی بهتری با محصولات غذایی سالم و ارگانیک پدید آید و فرهنگ استفاده از این محصولات در میان مردم نهادینه شود.

در همین راستا و به منظور بررسی محصولات غذایی سالم و چالش‌های پیش‌روی این حوزه با سید امیرعباس وزیری، مدیرعامل شرکت اهدا دارو به گفت‌وگو پرداختیم. وی در ابتدا با اشاره به استفاده از مواد اولیه مرغوب و به کارگیرى روش هاى تولید استاندارد بیان کرد: شرکت اهدا دارو فعالیت خود را از سال 1396 در زمینه تولید محصولات غذایى سالم شامل انواع دمنوش، چاى ماسالا، شیرین کننده‌هاى طبیعى بدون کالری حاوى استویا، آدامس غنى شده و قرص خوشبوکننده آغاز کرده است.

ایشان به تعریف محصولات سلامت محور پرداختند و بیان کرد: همانطور که از عنوان آن مشخص است، محصولات سلامت محور با سلامت انسان ها در ارتباط هستند.

باتوجه به افزایش ابتلا به بیماریی‌هایی مانند دیابت، فشار خون، پوکی استخوان و بیماری‌های قبلی عروقی و … ، اصلاح الگوهای تغذیه‌ای و سبک زندگی و نیاز به مصرف محصولات سلامت محور که برپایه فرآورده‌های طبیعی باشند، امروزه بیشتر احساس می‌شود.

فرآورده های بدون قند و شکر که با شیرین کننده های طبیعی بدون کالری و قند شیرین شده باشند می‌توانند از جمله محصولات سلامت محور باشند که شرکت اهدا دارو به آنها پرداخته است.

ارزیابی رشد تولید و مصرف محصولات سلامت محور

وزیری تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های محدودی در کشور هستند که محصولات تولیدی آنها کاملا سلامت محور باشد.اما خوشبختانه برخی از تولید کنندگان در حال افزودن محصولات سلامت محور در لیست محصولات خود و یا تغییر مواد اولیه مصرفی خود به انواع طبیعی، بدون قند، نمک و با چربی کمتر هستند.

باتوجه به اینکه روز به روز افراد بیشتری به دلایل سلامتی به مصرف محصولات سلامت محور تمایل پیدا کرده‌اند. این نیاز جهت تولید چنین فرآورده‌هایی بیشتر از قبل در کشور احساس می‌شود و بنظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر چنین فرآورده‌هایی باشیم.

نکته مهم جهت تولید فرآورده‌های سلامت محور، صداقت در تولید است؛ صداقت در برآوردن آنچه که بر روی برچسب محصولات ادعا می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان های دولتی چطور می‌توانند به توسعه محصولات سلامت محور کمک کنند؟ گفت: مهمترین نیاز در این زمینه، وجود سیستم نظارتی دقیق‌تر در تولید محصولات سلامت محور و بررسی مواد اولیه مصرفی است و همچنین حذف تولیدات فاقد مجوز بهداشتی می‌باشد.

ایجاد فضایی که مورد اعتماد مصرف کنندگان باشد از مهمترین مسائلی است که نیاز به رسیدگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *