صنعت ورزش و تناسب اندام

فقدان ثبات قیمت مواد اولیه عمده ترین مساله تولید است

رییس هیئت مدیره شرکت «آتیه پرداز» با بیان اینکه به طور خاص در زمینه تولید تردمیل آبی فعالیت می کنیم، اظهار داشت: با توجه اینکه شرکت ما سابقه فعالیت در صنایع مختلف را در کارنامه داشت، تنها دو سال بعد از اینکه تردمیل آبی در سال 1394 در آمریکا و ژاپن رونمایی شد، نسبت به تولید این محصول اقدام کردیم و خوشبختانه از نظر دانش فنی با مشکلی مواجه نبودیم.

سید محسن موسوی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب، افزود: بیش از 5 سال از تولید این محصول در ایران می گذرد اما بسیاری از افراد از وجود چنین محصولی خبر ندارند؛ ضمن اینکه این بازخورد را ما در پیام های شهروندان اروپایی شاهدیم و عنوان می کنند که برای اولین بار از طریق سایت شما با این محصول آشنا شده ایم و این اتفاق بسیار خوشحال کننده است.

وی در خصوص مشکلات صنعت تولید تجهیزات ورزشی گفت: کسی که در ایران به کار تولید مشغول است، باید عاشق باشد چرا که شاهد نوسانات بسیار بالایی در بازار هستیم که باعث می شود تولید کننده از فردای تولید بی اطلاع باشد؛ در حالی که از امروز باید چشم انداز دو سال آینده را بتوانیم ترسیم کنیم اما عملا با یک فاجعه تمام عیار مواجهیم به گونه ای که فقدان ثبات باعث شده فروشنده مواد اولیه به دلیل بلاتکلیفی عرضه را متوقف کند.

این تولید کننده با بیان اینکه فقدان ثبات در بهای مواد اولیه عمده ترین مشکل تولید است، خاطر نشان کرد: اینکه از همان ابتدا اعلام کنند که در سال جدید 100 درصد تورم در بخش مواد اولیه اتفاق می افتد، مواجهه با آن امکان پذیر است اما اینکه آینده قابل پیش بینی نباشد، می تواند منجر به نابودی تولید  و تقویت اقتصاد دلال محور شود.

رییس هیئت مدیره آتیه پرداز افزود: موضوع مهم دیگر در خصوص تولید، فقدان حمایت است؛ در کشوری مانند ترکیه آنقدر تعرفه های واردات کالاهای چینی را افزایش داده اند، که به ندرت می توانید در این کشور کالای چینی پیدا کنید اما متاسفانه در کشور ما درهای واردات حتی به روی کالاهای بی کیفیت باز است. البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به کیفیت بالا و بهای تولید پایین، واردات تردمیل آبی به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و از این نظر نگرانی‌ متوجه شرکت ما نیست.

وی در پاسخ به اینکه نقش نهادها و سازمان های ذی ربط برای فروش محصولات شما تا چه اندازه مطلوب بوده، گفت: متاسفانه نه تنها حمایتی از تولیدات داخلی انجام نمی شود، بلکه مشکل ساز بوده است و بار منفی عملکرد دولت ها را در عرصه صادرات هم متحمل می شویم؛ این اتفاق در حالی می افتد که در سال 96 و بعد از تولید این محصول توسط شرکت ما، شرکت آمریکایی به ما ایمیل زد که چرا محصول ما را در سایت شرکت تان قرار داده اید و زمانی که ما اعلام کردیم که این محصول تولید شرکت ماست، برایشان غیر قابل باور بود و عنوان کردند که برنامه ما برای عرضه این محصول در خاورمیانه  15 سال بعد از تولید بود.

وی در پایان اظهار داشت: نمونه خارجی این محصول 125 هزار دلار فروخته می شود در حالی که این محصول در ایران 800 میلیون تومان یعنی حدود 15 هزار دلار عرضه می شود. با وجود بهای بسیار پایین محصول ما، در مقوله صادرات مساله ما نگاه غلط به تولید کننده ایرانی و تحریم هاست و به دنبال ایجاد یک شرکت واسط در کشورهای دیگر برای معرفی محصول مان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *