صنعت ورزش و تناسب اندام

صنف تجهیزات ورزشی در آستانه فراموشی

مهندس-جعفری-مدیر-عامل-«تورال-اسپرت»

مدیر عامل «تورال اسپرت ایران» با بیان اینکه در سال 85 فعالیت مان را در عرصه تجهیزات ورزشی خانگی آغاز کردیم، گفت: در سال 90 تولیدات باشگاهی و همچنین تجهیزات وارداتی به سبد محصولات ما اضافه شد.

مهندس جعفری در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» با اشاره به اینکه اولویت تولید کننده مسائل مالی و کسب سود بیشتر نیست، اظهار داشت: تولید کننده به خوبی مطلع است که اگر سرمایه اش را در بخش دلالی و بازارهای غیر مولد سرمایه گذاری کند، چندین برابر تولید سودده خواهد بود اما دغدغه اشتغال و آفرینی مانع رها کردن تولید می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به شرایط کنونی پیش بینی خوبی از سال آینده وجود ندارد و همین حالا برخی از تولید کنندگان این عرصه دستگاه های تولیدی را به خاطر بی تدبیری دولت به حراج گذاشته اند؛ بنابراین به عقیده من در سال آتی کسانی در صنف تجهیزات ورزشی می مانند که منابع درآمدی غیر از تولید تجهیزات ورزشی دارند.

مهندس جعفری با اشاره به اینکه در سال 98 در برنامه پایش صدا و سیما از هم صنفی های خودم درخواست کردم که در کنار هم اتحادیه تولید کنندگان تجهیزات ورزشی را ایجاد کنیم، عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما این است که اتحادیه ای برای بیان مشکلات و انعکاس به مسئولان نداریم و امیدوارم با تشکیل این اتحادیه حداقل از چالش ها و مشکلات همدیگر مطلع شویم.

مدیرعامل تورال اسپرت ایران با بیان اینکه تا  10 سال پیش با کیفیت ترین برندهای بین المللی را وارد می کردیم، گفت: امروز با توجه به نرخ دلار و کاهش قدرت خرید مردم مجبوریم برندهای چینی را با قیمت بالا وارد کنیم؛ بنابراین به نظر می رسد خرید یک تردمیل به عنوان لوازم ورزشی عمومی برای بسیاری از مردم دست نیافتنی شود و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، صنف ما به سمت فراموشی مطلق برود.

وی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا ورزش و سلامتی از اولویت های اولیه و‌مهم دولت و‌مردم می‌باشد ولی در کشور ما با توجه به مشکلات معیشتی مردم، این اولویت به فراموشی سپرده شده است و این امر برای حوزه فعالیت ما  بسیار دردناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *