صنعت ورزش و تناسب اندام

ضرورت ایجاد تشکل منسجم برای صنعت تجهیزات ورزشی

آرش-نصیری-مدیرعامل-هلدینگ-«کالای-ورزشی-آرش»

مدیرعامل هولدینگ «کالای ورزشی آرش» گفت: امروزه به دلیل تحریم ها موانع مختلفی برای واردات  تجهیزات ورزشی وجود دارد و بکار گیری شرکت های واسطه ای در خارج کشور ضرورتی غیر قابل انکار برای رفع مشکل است.

آرش نصیری در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب که ما تبلیغات زیادی روی نمایندگی انحصاری برندهای برتر دنیا کرده بودیم، افزود: امروز نه تنها فقدان ارتباط مستقیم ادامه همکاری با شرکت خارجی را با تردید مواجه می کند بلکه موجب افزایش شدید هزینه ها می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 9 ماه برای ترخیص یکی از محموله ها ی وارداتی در حال رفت و آمد به گمرک هستیم، اظهار داشت: تخصیص ارز برای واردات بسیار زمان بر است.

مدیر عامل هولدینگ کالای ورزشی آرش با اشاره به اینکه تجهیزات ورزشی داخلی از نظر کیفی قابل رقابت با برندهای صاحب نام نیستند، خاطر نشان کرد: اگر چه تولید کنندگان ایرانی بسیار با سختی و مرارت تولید می کنند اما واقعیت این است که به دلیل نبود تجهیزات و ماشین آلات مدرن روز و از طرفی حمایت نشدن توسط دولت، کیفیت تولید ایرانی قابل رقابت با برندهای برتر دنیا نیست.

نصیری ادامه داد: تولید کنندگان ایرانی با مهندسی معکوس و کپی تجهیزات ورزشی تمام توان شان را برای همگامی با کیفیت جهانی به کار می گیرند اما کماکان فاصله زیادی با برندهای ورزشی کشورهایی مانند ایتالیا و آمریکا داریم.

وی با اشاره به هزینه های بالای واردات با توجه به افزایش شدید نرخ ارز گفت: به هر حال تمامی هزینه  های واردات با دلار آزاد انجام می شود و از طرفی بازار به نوعی دچار کمبود عرضه برندهای خارجی است؛ بنابراین طبیعی است که نگرانی از افزایش قیمت ها در سال جدید وجود دارد.

این وارد کننده تجهیزات ورزشی با اشاره به اینکه تجهیزات ورزشی در حال حذف شدن از سبد خانوار است، گفت: اتحادیه هایی برای بخشی از فعالان ورزش از جمله فروشندگان تشکیل شده که پاسخگوی مشکلات موجود نیست؛ معتقدم باید یک تشکل منسجم برای بررسی تمامی ابعاد این صنعت راه اندازی شود.

یک دیدگاه در “ضرورت ایجاد تشکل منسجم برای صنعت تجهیزات ورزشی

  1. ناهید صفاپور گفت:

    عرض ادب و احترام
    بله کاملا موافقم متاسفانه علیرغم استعداد جوانان و نوجوانانمان در رشته های مختلف ورزشی به دلیل عدم امکانات لازم رسیدن به اهداف آنها با مشکل مواجه شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *