صنعت ورزش و تناسب اندام

بی‌ثباتی در بازار؛ مهم‌ترین عامل در کاهش قدرت خرید مردم

چاوشی،-مدیر-تولیدی-سه‌چرخه‌های-رکابی-آرش

مدیر تولیدی سه‌چرخه‌های رکابی آرش با اشاره به مشکلات تولید محصولات ورزشی در ایران بیان کرد: با توجه به بی‌ثباتی بازار، یکی از مشکلاتی که مطرح است، مربوط به افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن قیمت تمام‌شده محصول است. این موضوع باعث کاهش فروش و خروج این محصول از بازار می‌شود، زیرا وقتی قیمت بالا رود، برخی از مشتریان به دلیل عدم توانایی مالی، قادر به خریداری آن نمی‌باشند. به همین دلیل، بهینه‌سازی هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات، می‌تواند به افزایش فروش و پایداری بازار کمک کند.

آرش؛ تنها تولید کننده سه‌چرخه‌های رکابی در ایران

چاوشی، مدیر تولیدی سه‌چرخه‌های رکابی آرش، در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای آتا، با اشاره به وضعیت تولید این محصول در تولیدی آرش بیان کرد: دوازده سال قبل، مراحل ابتدایی تولید این محصول را آغاز کردیم و به تولید آن پرداختیم. از آن زمان به بعد، تلاش بر این بوده است که سطح کیفیت محصولات را بهبود دهیم و در حال حاضر به عنوان تنها تولیدکننده این محصول در ایران شناخته می‌شویم.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که کیفیت این محصول بسیار بالاست، اما به دلیل وضعیت بازار، فعالیتی در زمینه صادرات آن انجام نداده‌ایم. با این حال، ظرفیت و پتانسیل این محصول بسیار بالاست و در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده است که قابلیت صادرات آن وجود دارد.

کاهش توان خرید مشتریان

چاوشی در پاسخ به این پرسش که چه مشکلاتی بر سر راه تولید محصولات ورزشی قرار دارد؟ گفت: به طور کلی، مشکلات شرکت ما را می‌توان در دو بخش تقسیم بندی کرد: بخش تولید و بخش بازاریابی و فروش. در بخش تولید، چالش‌هایی مانند مسائل مربوط به سرمایه و تبلیغات وجود دارد که هزینه آن‌ها بسیار زیاد است. از طرفی، در بخش بازاریابی و فروش، وضعیت بازار و فروش محصولات مطلوب نیست و مشکلات اصلی شرکت در این بخش‌ها قرار دارد. همچنین بخش بازاریابی و فروش دارای دو بخش داخلی و خارجی است.

وی در انتهای صحبت‌های خود گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار، کاهش توان خرید مشتریان امری قابل توجه به نظر می‌رسد. در حقیقت، پنج سال پیش، از هر 10 نفری که با مجموعه آرش تماس می‌گرفتند، 9 نفر خرید می‌کردند و یک سال پیش نیز این تعداد از هر 10 نفر، 5 نفر بود. اما در حال حاضر تنها یک نفر از هر 10 نفر تمایل به خرید دارد. به عبارت دیگر، توان خرید مشتریان در 5 سال گذشته به یک دهم کاهش یافته است.

یادآوری می‌شود، دومین کنگره و نمایشگاه بدنسازی و تناسب اندام تهران، 21 و 22 تیر 1402، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *