صنعت ورزش و تناسب اندام

جذب جوانان به باشگاه ها؛ نقطه مقابل آسیب های اجتماعی

سلمان-حسام،-کارشناس-تربیت-بدنی،-قهرمان-پرتاب-دیسک-و-وزنه-آسیا-و-مدیر-باشگاه‌-حسام

یکی از مدیران باشگاه‌های ورزشی تهران بیان کرد: یکی از نکات مهم در باشگاه‌داری تلاش برای جذب حداکثری جوانان به ورزش است. یعنی باشگاه‌داران اگر سعی کنند تا به سود کمتری قانع باشند اما از این طریق افراد بیشتری به باشگاه جذب شوند بسیار ارزشمند است

سلمان حسام، کارشناس تربیت بدنی، قهرمان پرتاب دیسک و وزنه آسیا و مدیر باشگاه‌ حسام در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای آتا، به طرح بحث در زمینه نحوه باشگاه‌‌داری، مشکلات باشگاه‌داران و مسائلی از این دست پرداخت و بیان کرد: افرادی می‌توانند به باشگاه‌داری بپردازند که هم به لحاظ نظری با مسائل ورزشی آشنایی داشته باشند و هم در مقام عمل ورزش‌کار باشند. متأسفانه امروزه همه کسانی که مبلغی پول به دست می‌آورند، چند عدد وزنه و … می‌خرند و یک محیط نامناسب را تبدیل به باشگاه می‌کنند. این در حالی  است که باشگاه نیازمند شرایط خاصی است که باید رعایت شود.

دوپینگ و قرص جایی در باشگاه ندارد

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مسائل مهم در باشگاه‌داری، پرهیز از دادن داروها و قرص‌های مختلف به ورزشکاران است. متأسفانه برخی باشگاه‌داران این قرص‌ها را به جوانان می‌فروشند تا قدری درآمد بیشتری کسب کنند اما کارشناسان تربیت بدنی با این رویه موافق نیستند؛ بنده و کارشناسان محترمی مانند آقای وحید نجفی، فرزند شهید سرتیپ غلامحسین نجفی معتقد هستیم دوپینگ جایی در باشگاه ندارد در باشگاه باید مجموعه‌ای از فعالیت‌های بدنی را داشت و از طرفی به تعلیم و تربیت ورزشکاران هم توجه کرد. بسیاری از جوانان اطلاعی ندارند که این داروها فقط آن‌ها را اصطلاحاً باد می‌کند و اگر مدتی استفاده از داروها را قطع کنند بدنشان افت می‌کند و از طرفی کبد و کلیه آن‌ها هم ممکن است دچار مشکلاتی شود.

این قهرمان پرتاب دیسک و وزنه آسیا تصریح کرد: یکی از نکات مهم در باشگاه‌داری تلاش برای جذب حداکثری جوانان به ورزش است. یعنی باشگاه‌داران اگر سعی کنند تا به سود کمتری قانع باشند اما از این طریق افراد بیشتری به باشگاه جذب شوند بسیار ارزشمند است؛ زیرا هر باشگاهی که تعطیل بشود به جای آن جوانان به اعتیاد و … روی می‌آورند. از طرفی در باشگاه‌ها باید تفکیک سنی هم صورت بگیرد؛ یعنی ورزشکارانی که در یک طیف سنی قرار دارند با یکدیگر به ورزش بپردازند تا بازدهی باشگاه افزایش یابد.

وی در انتهای صحبت‌های خود گفت: باشگاه‌داران نیازمند حمایت‌های دولتی هستند؛ چنان‌که پیشتر به آن‌ها وام‌های خوبی داده می‌شد اما امروزه از این وام‌ها خبری نیست و به همین دلیل باشگاه‌داران با مشکلاتی مواجه شده اند.

یادآوری می‌شود، دومین کنگره و نمایشگاه بدنسازی و تناسب اندام تهران، 21 و 22 تیر 1402، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *