صنعت ورزش و تناسب اندام

خطر افت کیفی تجهیزات باشگاه ها، با افزایش نرخ دلار

رضا-الوندی-مدیر-باشگاه-«FIT-BOX»

مدیر باشگاه «FIT BOX» می گوید: تا دو دهه پیش امکانات باشگاه ها و تجهیزات ورزشی از کیفیت بالایی برخوردار نبود اما در ادامه شاهد تغییرات عمده ای در باشگاه داری بویژه در شمال و غرب تهران بودیم و دستگاه های مورد استفاده از بهترین برندهای دنیا خریداری شد.

رضا الوندی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب، می افزاید: تا پنج سال پیش باشگاه های بسیاری در تهران از آخرین مدل برندهای آمریکایی استفاده می کردند اما افزایش شدید نرخ دلار اوضاع را دگرگون کرد؛ به طور نمونه تردمیلی که با 30 میلیون تومان خریداری می شد، امروزه به 700 میلیون تومان رسیده و حتی شهریه های دو میلیون تومانی هم نمی تواند هزینه های باشگاه داری را جبران کند و البته معتقدم فاجعه بزرگ تر در پیش است؛ بدین معنا که اگر عمر تجهیزات به پایان برسد، باشگاه دار قادر به خرید این تجهیزات نیست و در نتیجه یا تجهیزات چینی وارد باشگاه ها می شود یا تعطیلی باشگاه ها اتفاق می افتد.

عموم جامعه از باشگاه ها فاصله می گیرند

وی ادامه می دهد: زمانی که باشگاه ها به اجبار شهریه ها را افزایش می دهند، با توجه به اینکه ورزش جزء الویت های خانوار نیست، عموم جامعه از باشگاه ها فاصله می گیرند.

الوندی با اشاره به مشکلات شیوع کرونا عنوان می کند: با شیوع کرونا بسیاری از باشگاه ها تعطیل شدند و دستگاه های بدنسازی به عنوان قراضه در بازار آهن تهران به فروش می رسید چرا که حمایت لازم از باشگاه ها را شاهد نبودیم و در بهترین حالت تسهیلات بانکی با سود بسیار بالا پرداخت شد.

مدیر باشگاه «FIT BOX» اظهار داشت: ما حدود 20 سال است که جواز داریم اما امروز برای تمدید جواز سامانه ای طراحی کرده اند که بسیار پیچیده و غیر ضروری است و یک ماه باید دنبال این جواز در رفت و آمد باشیم.

یادآوری می‌شود، دومین نمایشگاه و کنگره تناسب اندام و بدنسازی تهران، ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۲، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *