صنعت ورزش و تناسب اندام

پدل؛ ورزشی که از کمبود تجهیزات باکیفیت رنج می‌برد

شاهین-خرازچی،-مدیر-باشگاه-پدل-اف-جی-بی-انقلاب-و-نایب-رییس-انجمن-پدل

نایب رییس انجمن پدل با اشاره به پاره‌ای از مشکلاتی که بر سر راه باشگاه‌داران رشته ورزشی پدل است بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به ممنوعیت واردات تجهیزات این ورزش از جمله چمن زمین بازی است که سبب شده تمام زمین‌های پدل در ایران، چمنی غیراستاندارد داشته باشند.

شاهین خرازچی، مدیر باشگاه پدل اف جی بی انقلاب و نایب رییس انجمن پدل در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای آتا، به ارائه توضیحاتی در زمینه این رشته ورزشی و چالش‌هایی که پیش‌روی باشگاه‌ها و باشگاه‌داران این رشته است پرداخت و بیان کرد: پدل، ورزشی ترکیبی از تنیس، اسکواش، بدمینتون و دیگر ورزش‌های راکتی است اما تقریبا به تنیس شباهت دارد. دور زمین بازی شیشه و فنس کشیده می‌شود و ورزشکار می‌تواند از شیشه و فنس هم استفاده کند. پدل در ردیف بازی‌های فکری و جذاب قرار دارد و در ایران هم از سال 1396 به صورت رسمی وارد شد و اکنون زیر نظر فدارسیون تنیس است.

در ایران، چمن مخصوص ورزش پدل تولید نمی شود

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت باشگاه‌داری پدل در ایران چگونه است؟ گفت: در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد. برای نمونه، در ورزش پدل، چمن زمین بازی باید چمن مخصوصی باشد که مختص پدل است که در ایران چنین چمنی تولید نمی‌شود. از طرفی واردات این چمن نیز ممنوع است و همین امر سبب شده تا همه چمن‌ها غیراستاندارد باشند.

خرازچی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات در این زمینه، محدودیت حضور مربی خارجی است. از طرفی در ایران هزینه‌هایی که برای این ورزش انجام می‌شود بسیار بالا است اما باشگاه‌ها به میزانی که هزینه می‌کنند دریافتی ندارند.

نایب رییس انجمن پدل در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مسابقه رسمی هم در این رشته داشته‌ایم یا خیر؟ گفت: بله، ما تیم ملی پدل را داریم و آخرین مسابقه‌ای که این تیم شرکت کرد مسابقات جام رمضان در دبی بود. همچنین، تیم ملی پل دو بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی حاضر شده است. مسابقات داخلی هم در جریان است و فکر می‌کنم که در خردادماه بتوانیم مسابقه 500 امتیازی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای این ورزش محدودیت سنی وجود ندارد و از کودکان شش یا هفت ساله تا بزرگسالان هفتاد یا هشتاد ساله این ورزش را انجام می‌دهند؛ زیرا ورزش دشواری نیست و می‌توان گفت از تنیس راحت‌تر است.

یادآوری می‌شود، دومین کنگره و نمایشگاه بدنسازی و تناسب اندام تهران، 21 و 22 تیر 1402، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *