صنعت ورزش و تناسب اندام

خلاء رشته مدیریت باشگاه داری در دانشگاه ها

پریسا-درشکی؛-عضو-هیئت-مدیره-انجمن-صنفی-کارفرمایی-باشگاه-داران-تهران

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران تهران گفت: عدم بکارگیری مدیران تحصیل کرده در باشگاه ها که ناشی از خلا رشته مدیریتMBA  باشگاهی در دانشگاه هاست، یکی از مهم ترین معضلات این  عرصه به شمار می رود.

پریسا درشکی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب که دانشجوها آموزش لازم را در بخش باشگاه داری نمی بینند، افزود: اخیرا برخی فدراسیون ها در حوزه تربیت نیروهای دانشگاهی برای مدیریت باشگاه ها ورود کرده اند اما میزان پیشرفت ها و دستاوردها قابل توجه نیست؛ بر این اساس انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران در سه سال اخیر توانسته اقدامات قابل توجهی در زمینه امورات باشگاه داری از جمله امور مالیاتی، حقوق ورزشی و … انجام دهد.

باشگاه های ورزشی عمومی در ایران کیفیت مطلوبی دارند

مسول کمیته بانوان باشگاه داران تهران ادامه داد: با توجه به تحقیقات و بازدید ویژه ای که از چند کشور داشته ام، مشخص شد که ما استانداردهای فضایی مطلوبی در ایران داریم و  باشگاه های ورزشی عمومی به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به بسیاری از کشورهای اطراف دارند.

درشکی با اشاره به اینکه صرف ورزشکار بودن تضمین باشگاه داری نیست، اظهار داشت: با وضعیت حاضر باشگاه داران نیازمند آموزش های ضمن فعالیت هستند تا موضوعات مختلف که باشگاه ها با آنها سر و کار دارند، تشریح شود. بر این اساس یکی از اهداف انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران رفع چالش های باشگاه داران و ارائه اطلاعات مالیاتی، اطلاعات بیمه، حقوق ورزشی و … است و خوشبختانه مدیران باشگاه ها هم به این درک رسیده اند که بر خلاف گذشته باید با نهادهای بسیاری مواجه شوند.

نگاه ملی به برون سپاری اختیارات به بخش خصوصی ایجاد شود

وی در پایان گفت: چنانچه یک نگاه ملی به برون سپاری اختیارات به بخش خصوصی  و انجمن ها ایجاد شود، می تواند در جهت افزایش فضاهای و سالن های ورزشی موثر واقع شود. به هر حال نگاه دولت به ورزش حرفه ای است و ورزش همگانی مورد غفلت واقع شده است؛ امیدوارم وزارت ورزش پذیرای نظرات انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران باشد و این تشکل را رقیب خود نبیند.

یادآوری می‌شود، دومین نمایشگاه و کنگره تناسب اندام و بدنسازی تهران، ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۲، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *