صنعت ورزش و تناسب اندام

ضرورت فرهنگ سازی برای تشویق جامعه به بدنسازی

سعید-اشرفی،-دانشجوی-دکترای-مدیریت-ورزشی-

دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی و مالک باشگاه بدنسازی “ضربان فرمانیه” گفت: تجهیزات ورزشی، دانش مربیان، کادر خدماتی، امکانات و سیستم های تهویه از مهم ترین نکات در کیفیت باشگاه ها هستند و بسیاری از باشگاه های ایران از این نظر نسبت به استانداردهای جهانی از شرایط بسیار مناسبی برخوردارند.

سعید اشرفی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» با اشاره به اینکه موفقیت هادی چوپان در مستر المپا دلیلی بر کیفیت و توسعه یافتگی ورزش بدنسازی در ایران است، افزود: تفاوت باشگاه های ایرانی با باشگاه های خارجی نوع تسهیلات و کمک رسانی دولت ها به بخش خصوصی است و حتی در کشور ما برخی نهادها به جای کمک، مشکلات متعددی برای باشگاه ها ایجاد می کنند.

وی افزود: در سالیان اخیر با توجه به رشد مداوم نرخ دلار باشگاه های ورزشی متضرر و بسیاری از سرمایه گذاران مجبور به تعطیلی شدند و کسانی که امروز در عرصه باشگاه داری حضور دارند، شرایط ایده آل و مناسبی ندارند.

اشرفی با ابیان اینکه صرف تحصیلات آکادمیک و یا قهرمان بودن نمی تواند ملاک موفقیت در زمینه باشگاه داری باشد، اظهار داشت: باشگاهی که بخواهد چند دهه فعالیت کند، مستلزم دارا بودن تجربه و علم همزمان است. از سوی دیگر موضوعاتی مانند اخلاق مداری ، مردم داری و احترام به نیروی انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد و صرف دریافت شهریه و  استفاده از تجهیزات ضامن ادامه حیات نیست.

این باشگاه دار با اشاره به کیفیت تجهیزات ورزشی داخلی گفت: در زمینه کیفیت تولید تجهیزات ورزشی داخلی می توان با قاطعیت گفت هر ساله شاهد حرکت رو به جلو و رشد شرکت ها هستیم؛ ضمن اینکه از نظر قیمت به مراتب شرایط بهتری برای باشگاه دار فراهم می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری موارد افکار نادرستی بین مردم بویژه نوجوانان شکل گرفته که تصور می کنند ورزش بدنسازی باید همراه با مصرف داروهای مختلف باشد؛ در این زمینه ضروری است مسئولان فدراسیون، وزارت ورزش و هییئت ها در رسانه ها و صدا  و سیما برای سوق دادن مردم به این ورزش، باورها را اصلاح کنند.

یادآوری می‌شود، دومین نمایشگاه و کنگره تناسب اندام و بدنسازی تهران، ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۲، در چهار بخش نشست‌های تخصصی، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌های انتقال تجربه و نمایشگاه تخصصی، توسط گروه رسانه‌ای آتا در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *