تغذیه و سلامت

آگاهی و احساس نیاز ایرانیان به مصرف محصولات سلامت محور در حال افزایش است

سید-رضا-گلستانه-مدیرعامل-شرکت-گل-پخش-آوند-

سید رضا گلستانه مدیرعامل شرکت گل پخش آوند گفت: این شرکت با پیشینه تجربه بیش از دو دهه مدیران خود در صنعت توزیع و با درنظر گرفتن نیاز بازار به تامین محصولات سلامت محور در سال ۱۳۹۴ پا به عرصه نهاد. استراتژی سازمان بر پایه رویکرد علمی به مقوله بازاریابی و توزیع با نگاه به شرایط خاص بازار محصولات گیاهی، طبیعی و سنتی تدوین شده است.

ماموریت، اهداف کلان سازمان و استراتژی های شرکت گل پخش آوند

سید رضا گلستانه در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» با اشاره به تدوین بیانیه ماموریت، اهداف کلان سازمان و استراتژی ها، اظهار داشت: تعامل مناسب با تامین کنندگان سبب حضور برترین برندهای محصولات سلامت محور و سنتی در زنجیره تامین گل پخش آوند می شود. قرار گرفتن محصولات بر پایه سنت و طبیعت در ۳ دسته اصلی گیاهی، غذایی و بهداشتی گستردگی پوشش محصولات را نشان می‌دهد. هم‌چنین رویکرد علمی سازمان به موضوعات مختلف براساس دانش و تجربه و با استفاده از نیروهای متخصص سعی در ایجاد شبکه توزیع گسترده فرآورده‌های طبیعی و سالم در تهران و سایر شهرهای کشور دارد.

وی افزود: شرکت گل پخش آوند ماموریت خود را تامین، تولید و توزیع محصولات با رویکرد دانش و سنت با نگاه ویژه به فرآوری محصولات طبیعی و گیاهی در بازار ایران قرار داده است؛ شناخت علمی بازار از طریق مکانیزم تحقیقات بازار و درک خلأهای موجود و نیز فرصت های ممکن جهت توسعه، زمینه ساز فعالیت سازمان می‌ باشد که بازار هدف؛ مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، عطاری ها و عمده فروشان و شرکت های پخش محصولات غذایی در سراسر کشور است که به صورت نسبی پوشش مناسبی داده شده است.

محصولات غذایی صنعتی سلامت محور

سید رضا گلستانه، محصولات غذایی تولید صنعتی که به عنوان سلامت محور شناخته می‌شوند را شامل موارد زیر دانست:

محصولات غذایی با کمترین مقدار قند و چربی، محصولات غذایی حاوی فیبر بالا، محصولات غذایی حاوی پروتئین بالا، محصولات غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی

محصولات غذایی گیاهی: بسیاری از مردم به دنبال محصولات غذایی گیاهی هستند مانند محصولات جایگزین  گوشت‌، عرقیات گیاهی ، دمنوش های گیاهی. شربت های گیاهی  شیرینی‌های گیاهی، نان‌های گیاهی و سایر محصولاتی که برای آن‌ها از جمله مواد غذایی گیاهی و فیبر بالا، پروتئین گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید استفاده شده است.

وضعیت تولید و مصرف محصولات سلامت محور در ایران

همچنین مدیرعامل شرکت گل پخش آوند در خصوص ارزیابی رشد تولید و مصرف محصولات سلامت محور در ایران اظهار داشت:

در سال‌های اخیر به دلیل علاقه مردم به سبک زندگی سالم و افزایش آگاهی آن‌ها در مورد تغذیه سالم، تولید و مصرف محصولات سلامت محور در ایران افزایش یافته است.

در حال حاضر، در بازار ایران، محصولات سلامت محور شامل مواردی مانند محصولات گیاهی، محصولات با کمترین مقدار قند و چربی، محصولات حاوی فیبر بالا، محصولات حاوی پروتئین بالا و محصولات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید، به طور گسترده‌ای در دسترس هستند .

علاوه بر این، به دلیل شیوع بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی در کشور، بسیاری از افراد به دنبال مصرف محصولات سلامت محور هستند. به همین دلیل، شرکت‌های تولید کننده  به سمت تولید و عرضه محصولات با کمترین مقدار قند و چربی، حاوی فیبر بالا و پروتئین بالا رفته اند

می‌توان گفت که افزایش تولید و مصرف محصولات سلامت محور نشان‌دهنده افزایش آگاهی و توجه مردم به سلامتی و تغذیه سالم است.

نقش سازمان‌های دولتی در توسعه محصولات سلامت محور

ایشان نقش سازمان‌های دولتی در توسعه محصولات سلامت محور را در پنج محور ذیل بیان کردند:

حمایت مالی: از طریق اعطای تسهیلات و یا وام‌های بانکی با شرایط مفید به شرکت‌های تولید کننده محصولات سلامت محور کمک کنند و در توسعه این محصولات از لحاظ مالی، حمایت کنند.

ارائه آموزش و مشاوره: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های تخصصی در زمینه توسعه و تولید محصولات سلامت محور، به شرکت‌های تولید کننده کمک کنند تا با کیفیت بالا و به روز، محصولات سلامت محور را تولید کنند.

تأمین بازار فروش: به شرکت‌های تولید کننده محصولات سلامت محور کمک کنند تا با ایجاد بازار فروش مناسب، توانایی رقابت با سایر شرکت‌های تولید کننده محصولات غذایی را داشته باشند و در نتیجه، توسعه محصولات سلامت محور را افزایش دهند.

تأمین مواد اولیه و تجهیزات: با تأمین مواد اولیه و تجهیزات لازم برای تولید محصولات سلامت محور، به شرکت‌های تولید کننده کمک کنند تا با کیفیت بالا و به روز، محصولات سلامت محور را تولید کنند

ارائه تخفیفات مالیاتی: با ارائه تخفیفات مالیاتی به شرکت‌های تولید کننده محصولات سلامت محور، این شرکت‌ها را ترغیب به توسعه و تولید بیشتر این محصولات کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *