تغذیه و سلامت

شرکت راژفدک مهرشهر؛ اولین تولیدکننده قارچ خوراکی ارگانیک در ایران و خاورمیانه

مژده-دوستی-مسئول-تحقیق-و-توسعه-شرکت-راژفدک-مهرشهر

در یک گفتگو با مهندس مژده دوستی، مسئول تحقیق و توسعه شرکت راژفدک مهرشهر، توانستیم با ایشان درباره ویژگی‌ها و دستاوردهای این شرکت در زمینه تولید قارچ خوراکی ارگانیک صحبت کنیم.

مهندس مژده دوستی، مسئول تحقیق و توسعه شرکت راژفدک مهرشهر گفت: شرکت راژفدک مهرشهر به عنوان اولین تولیدکننده قارچ خوراکی ارگانیک با گواهی بین‌المللی ارگانیک اروپا در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. این شرکت از سال ۱۳۹۰ به عنوان یکی از پیشرو در زمینه صادرات قارچ به امارات، کویت، عراق، قطر و بحرین فعالیت می‌کند.

مهندس مژده دوستی در گفت و گو با گروه رسانه ای «آتا» ضمن اشاره به این مطلب، افزود: ما با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و سیستم‌های پیشرفته، سالن‌های پرورش و تاسیسات مورد نیاز خود را به صورت مانیتورینگ مدیریت می‌کنیم. این روش، منجر به افزایش ضریب تولید و بهبود کیفیت محصولات آنها شده است.

مسئول تحقیق و توسعه شرکت راژفدک مهرشهر به بیان ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول پرداخت که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌باشد: ارگانیک بودن (عدم استفاده از سموم شیمیایی در فرآیند پرورش)، وزن خشک بالا (کمترین میزان آب در حین پخت و پز)، حاوی مواد مغذی ارتقا یافته مانند کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین D3. قارچ‌های دی‌پلاس حاوی ۶۰۰ واحد ویتامین D3 در هر ۱۰۰ گرم می‌باشند.

رکن‌های محصولات سلامت محور

مهندس دوستی در مورد مهم‌ترین رکن‌های محصولات سلامت محور می گوید: محصولات سلامت محور از مهم‌ترین رکن‌هایی است که باعث می‌شود فرد به بدن خود و سلامتی‌اش اهمیت بدهد و آن را سهل نشمارد. همچنین انتخاب سالم‌تر و مناسب‌تری نسبت به خورد و خوراک داشته باشد و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجاند. منشاء اصلی تمامی بیماری‌ها از جمله کبد چرب، دیابت، فشار خون و چربی، از نداشتن رژیم غذایی مناسب  خبر می‌دهد. شناسنامه دار بودن، کد IRC و برچسب سلامت محور از اصالت و سالم بودن کالا خبر می‌دهد. پس در نتیجه از مصرف کننده و خریدار محصول و کالا تقاضا می‌شود که به شناسنامه دار بودن، داشتن کد  IRC و محصولی که دارای برچسب سلامت محور باشد دقت لازم را به‌کار ببرند.

محصولات گیاهی و ارگانیک؛ منبع تغذیه سالم در جهان

ایشان با اشاره به افزایش نیاز به محصولات گیاهی و ارگانیک به عنوان منبع تغذیه سالم در جهان، تصریح کرد: امروزه رویکرد جهانی به سمت مصرف محصولات ارگانیک و سلامت محور به سرعت در حال افزایش و پیشرفت است. بویژه با افزایش و آگاهی مردم از مضرات محصولات شیمیایی و با منشاء غیرگیاهی شیوع انواع بیماریها بویژه سرطان، محصولات گیاهی و ارگانیک بعنوان یک منبع تغذیه سالم در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین باید این منابع ارزشمند گیاهی و ارگانیک بدرستی شناسایی شده و مورد حمایت مسئولین امر قرار گیرد.

مهندس مژده دوستی خاطرنشان می‌کند: آموزش، اطلاع رسانی درست و احیای فرهنگ استفاده از این محصولات از مولفه های مهم حرکت به سمت ایجاد یک الگوی غذایی سلامت محور و سبک زندگی سالم در جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *