تغذیه و سلامت

فرهنگ مصرف و توجه به کیفیت محصولات سلامت محور افزایش یافته است

محمد-ایزدپناه--مدیر-عامل-شرکت-تعاونی-دانش-بنیان-حامیان-سلامت-برومند

محمد ایزدپناه، مدیر عامل شرکت تعاونی دانش بنیان حامیان سلامت برومند در گفت و گو با گروه رسانه ای آتا ضمن ارائه توضیحاتی درباره محصولات غذایی سالم به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: قصه این شرکت با تحقیق و توسعه در زمینه شیرین کننده جایگزین شکر از حدود 17 سال پیش شروع شد و پس از آزمایش های متعدد و همکاری با کارخانجات برتر صنایع غذایی، این شرکت از سال 1390 در زمینه تولید انواع شیرین کننده های جایگزین شکر به صورت پودر، گرانول، حبه، قرص و شربت ( سیروپ ) فعال است. همچنین این شرکت از سال 1400 تولید محصولات بدون شکر را نیز آغاز نموده و حدود 80% مسیر ناهموار این پروژه جهانی را طی نموده و دارای محصولات غیر قابل رقابت در جهان می‌باشد.

ویژگی های محصولات سلامت محور

محمد ایزدپناه با اشاره به اهمیت ترکیبات و جدول ارزش غذایی در بررسی محصولات سلامت محور، تصریح کرد: سطحی‌ترین نگاه شاید محصولاتی باشند که حداقل مصرف آنها آسیبی به سلامتی نرسانند. ولی در کل برای بررسی محصولات سلامت محور باید به ترکیبات و جدول ارزش غذایی آن نگاه کنیم. حذف شکر یا شربت های قندی، نمک، نگهدانده ها و برخی مواد شیمیایی از ترکیبات بسیار موثر است. با کاهش قند (شکر)، نمک، چربی و اسید های چرب شاخص های سلامتی محصول افزایش پیدا خواهد کرد.

میزان رشد تولید و مصرف محصولات سلامت محور در جامعه

مدیر عامل شرکت سلامت برومند، نقش شبکه های اجتماعی را در رشد تولید و مصرف محصولات سلامت محور با اهمیت برشمرد و بیان داشت: در سالهای اخیر مصرف محصولات سلامت محور از تولید آنها پیشی گرفته، البته همچنان برخی محصولات در بازار در لباس محصولات سلامت و با شعار سلامتی تولید و عرضه می شوند ولی خوشبختانه فرهنگ مصرف و توجه به کیفیت محصولات سلامت محور نسبت به سال های قبل خیلی افزایش یافته و مصرف کنندگان از آگاهی و دانش بیشتری برخوردارند. علی الخصوص در چند سال اخیر و به لطف رشد شبکه های اجتماعی اطلاعات عمومی در این زمینه فوق العاده پیشرفت کرده است.

نقش سازمانهای دولتی در توسعه محصولات سلامت محور

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان های دولتی چگونه می توانند به توسعه محصولات سلامت محور کمک کنند، گفت: کمک آنها اگر با انگیزه و با تعهد انجام شود فوق العاده موثر است. البته فقط کمک به پیشرفت کار نیست بلکه کمک به حل مشکلات جانبی و جاری تولید کنندگان بسیار مهم است. متاسفانه برخی مسائل بدون راه حل عملیاتی و بروکراسی های اداری وقت گیر، دائما فرصت تفکر و تعقل و انرژی را از تولید کنندگان می‌گیرد. حتی گاهی فرآیند ها بدون سرانجام رها می شوند و احساس خلا همکاری و مساعدت ارگان‌های دولتی احساس می‌شود. نهایتا، تسریع در فرآیند های اداری، تشکیل شورا های همکاری و هم اندیشی با فعالین این حوزه و در نظر گرفتن مشوق ها برای توسعه و رشد محصولات سلامت محور علاوه بر تضمین سلامت جامعه، قطعا اثر بخش خواهد بود.

یک دیدگاه در “فرهنگ مصرف و توجه به کیفیت محصولات سلامت محور افزایش یافته است

  1. احمد عباس ابادی گفت:

    بی شک تولید مواد غذایی بدون قند ورژیمی خدمت بزرگی به جامعه امروزی است که سبک زندکی موجب افزایش روز افزون دیابت واضافه وزن شده وتولید این گونه مواد غذایی در تعدیل این مشکل نقش اساسی خواهد داشت
    تولید کنندگان بایستی با دووزارت بهداشت وآموزش وپرورش ارتباط بیشتری برقرار نموده وتوصیه های سازمانی آنها به زیر مجموعه ها را دریافت دارند همچنین متخصصان تغذیه وغدد ظن خطرات شیرین کننده گان را مرتفع نمایند تا مردم عزیز با طیب خاطر بیشتر از این خدمت ارزشمند استفاده نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *